KVANTNA RAČUNALA - sadašnjost i budućnost?

Naslovna slika

Nakon što smo u prethodnim četirima nastavcima napravili uvod u način djelovanja kvantnih računala te pokazali osnovne principe razvoja softvera za takva računala pomoću posebnih Microsoftovih alata, u zadnjem nastavku osvrnut ćemo se na trenutačno stanje na ovom području te na neka očekivanja u najbližoj budućnosti.

KVANTNA RAČUNALA - SLOŽENI PRIMJER

Naslovna slika

Kao složeni primjer korištenja kvantnih računala pomoću Microsoftovog alata QDK prikazat ćemo primjer s područja strojnog učenja. Ovo je vrlo složen primjer koji uključuje korištenje dodatnih Microsoftovih modela za upoznavanje i procjenu kvalitete vina. Za pripremu modela u ovom slučaju se osim programskoga kôda u Q# i C# koristi i Python.

KVANTNA RAČUNALA - osnovne operacije

Naslovna slika

Glavni dio programskoga kôda u alatu MQDK uvijek se piše u posebnom, kvantno orijentiranom programskom jeziku Q#, dok se „pomoćni“ dijelovi pripremaju u jezicima C# ili Python.

KVANTNA RAČUNALA - Microsoft QDK

Naslovna slika

U prethodnom smo članku napravili uvod u arhitekturu, mogućnosti i način korištenja kvantnim računalima. Budući da su takva računala trenutačno vrlo skupa, praktično su nedostupna za učenje programiranja.

KVANTNA RAČUNALA - Uvod

Naslovna slika

Kvantna računala se već godinama najavljuju kao sljedeća „velika stvar“ na području hardvera računala, a u posljednjih nekoliko godina pojavljuje se sve više konfiguracija računala zasnovanih na takvoj arhitekturi. Sasvim dovoljan razlog da u nekoliko tekstova prikažemo kako djeluju i kako će se programirati takva računala.

DOHVAĆANJE RESURSA UNUTAR PREGLEDNIKA

2

Suvremeni internetski preglednici koriste se širokim izborom tehnika optimizacije kako bi predvidjeli unos i namjeru korisnika, što im omogućuje da sakriju neka od kašnjenja u umrežavanju, obradi i prikazivanju internetske stranice.

OBJEKT I PETLJE – JAVASCRIPT

JavaScript je jezik baziran na objektima. S izuzetkom konstrukcija, kao što su petlje i operatori, skoro sve mogućnosti JavaScripta  implementirane su s pomoću objekata. Objekt je složena vrsta podatka koji skuplja više vrijednosti u jednu cjelinu.

Objekti u JavaScriptu mogu se podijeliti u četiri grupe:

NIZ I ITERACIJE – JAVASCRIPT

Niz je uređen skup vrijednosti. Vrijednosti unutar niza nazivaju se elementi niza. Svaki element niza ima svoju numerički opisanu poziciju – indeks. Prva vrijednost u nizu ima poziciju s indeksom 0, druga sa 1 itd. Nije obavezno da podaci moraju ići redom po indeksima, već su moguće i praznine unutar niza.

IF-ELSE, SWITCH ili LOOKUP TABLICA

Uvjeti su vjerojatno jedna od najpoznatijih značajki programiranja. Uvjeti određuju redoslijed izvođenja programskog koda. Kada koristiti if-else, a kada switch jednako vrijedi za sve programske jezike, pa tako i za JavaScript.

Aplikacija Laravel u okruženju Platform as a Service (PaaS)

Za potrebe ovog članka koristit ćemo se okruženjem Pivotal Cloud Foundry Dev za testiranje postavljanja aplikacije Laravel u okruženje PaaS. Pivotal nudi mogućnost testiranja okruženja Cloud Foundry na lokalnom računalu.